Creating Competencies for a Circular Economy (ThreeC) 163
Welke competenties dienen leerlingen te ontwikkelen om voorbereid te worden op een circulaire economie? Hoe kunnen leerlingen deze competenties ontwikkelen? En hoe toets je dergelijke competenties? ThreeC probeert antwoord te geven op deze vragen. Vanuit Nederland zijn de Provincie Brabant en Fontys Lerarenopleiding Tilburg betrokken, in samenwerking met acht scholen (VO en MBO). Een pilotproject over circulaire verpakkingen heeft inmiddels plaatsgevonden en is geëvalueerd.
Momenteel zijn de scholen bezig met voorbereiding van ‘ThreeC-lesprojecten’. Eén van de ideeën is, dat leerlingen de productie en afvalstromen van kauwgom analyseren en alternatieven bedenken voor 'circulaire kauwgom’ (via de biologische of technische cyclus).
Momenteel zijn de scholen bezig met voorbereiding van ‘ThreeC-lesprojecten’. Eén van de ideeën is, dat leerlingen de productie en afvalstromen van kauwgom analyseren en alternatieven bedenken voor 'circulaire kauwgom’ (via de biologische of technische cyclus).