Veiliger fietsen zonder batterij in achterlichten. 162
Vroeger werkte alle fietsverlichting op het dynamo. Tegenwoordig hebben fietsen een naafdynamo voor de voorlamp, maar een achterlicht met batterijen.
Wanneer zowel voor- als achterlicht van ledlampen wordt voorzien dan geeft het naafdynamo voldoende stroom om beide brandende te houden.
Voeg een geschikte condensator/kleine batterij toe aan de voorlamp en deze kan ook beide lampen enige tijd door laten branden voor veiligheid.
Achterlichten doen het hierdoor altijd en automatisch, goed voor veiligheid en tegen frustratie van vergeten achterlicht uit te doen.
En het scheelt erg veel batterijen wat goed is voor het milieu (ook van losse lampjes als alternatief)!!!
Wanneer zowel voor- als achterlicht van ledlampen wordt voorzien dan geeft het naafdynamo voldoende stroom om beide brandende te houden.
Voeg een geschikte condensator/kleine batterij toe aan de voorlamp en deze kan ook beide lampen enige tijd door laten branden voor veiligheid.
Achterlichten doen het hierdoor altijd en automatisch, goed voor veiligheid en tegen frustratie van vergeten achterlicht uit te doen.
En het scheelt erg veel batterijen wat goed is voor het milieu (ook van losse lampjes als alternatief)!!!