FoodCrush 514
Een interactieve samenwerking op macro-, meso- en microniveau initiëren om consumenten te simuleren hun voedselafval te scheiden, in te zamelen om vervolgens gerecycled te worden. Er worden twee psychologische elementen gecombineerd: een competitie- en spelelement in combinatie met een beloningselement.
- Consumenten korting geven op afvalstoffenheffing bij deelname.
- Tracken via een pas (soort chip aan de sleutelbos) die gekoppeld is aan huishouden
- In een speciaal ontwikkelde app (FoodCrush)een ranking en overzicht + toegang spel
- Gekoppeld aan Social Media
- Tegenbeloning om extra afval tegen te gaan: ontstaat budget voor maatschappelijk doel
- Anaerobe vergisting van het afval
- Consumenten korting geven op afvalstoffenheffing bij deelname.
- Tracken via een pas (soort chip aan de sleutelbos) die gekoppeld is aan huishouden
- In een speciaal ontwikkelde app (FoodCrush)een ranking en overzicht + toegang spel
- Gekoppeld aan Social Media
- Tegenbeloning om extra afval tegen te gaan: ontstaat budget voor maatschappelijk doel
- Anaerobe vergisting van het afval